Verasity Dilantik sebagai Partner Esport Rasmi  untuk VALORANT Champions Tour APAC, Challengers 2022


VeraEsports, platform Esports dan penstriman video kompetitif yang dikuasakan oleh Verasity, telah dinamakan sebagai Partner Esports Rasmi dan platform kandungan eksklusif untuk VALORANT Champions Tour (VCT) Asia-Pasifik (APAC), Asia Tenggara, Challengers 2022.

VALORANT ialah penembak taktikal berasaskan watak 5v5, yang telah menawan pengikut Esports yang ketara dengan pantas, menghasilkan lebih 46 juta jam permainan yang ditonton sehingga kini di seluruh dunia. VALORANT  Champions Tour kini memasuki tahun kedua selepas kemuncak jelajahnya pada 2021, di mana lebih 1,200 pasukan mengambil bahagian di seluruh rantau APAC.

VALORANT Champions Tour ialah acara sepanjang tahun yang menampilkan pasukan terbaik dari seluruh dunia dan mempertemukan mereka antara satu sama lain dalam tiga peringkat: Challengers, Masters  dan Champions. Pada 2021, Champions Tourtelah  menarik lebih sejuta penonton dan purata kira-kira 500,000 penonton sepanjang kejohanan itu.

Perlantikan VeraEsports sebagai partner penyiaran rasmi Esports untuk VALORANT Champions Tour APAC akan menyediakan kandungan eksklusif untuk penonton VeraEsports, termasuk sorotan perlawanan, ciri khas dan akses kepada arkib kandungan eksklusif. Kandungan VeraEsports akan tersedia di Indonesia, Thailand, Filipina, Singapura, Malaysia, Vietnam, Taiwan dan Hong Kong. Secara kolektif, ia mewakili salah satu kerjasama Esports terbesar untuk Riot Games di rantau APAC setakat ini.

RJ Mark, Founder di VeraEsports, berkata:

Kami berbangga untuk memperbaharui dan meningkatkan kerjasama kami dengan Riot Games dan VCT. Membawakan pengalaman komuniti baharu adalah matlamat kami dan tahun ini kami membawa lebih banyak nilai melalui hab kandungan VCT eksklusif di VeraEsports. Komuniti kini akan dapat Watch and Earn merentas kandungan berasaskan VOD dan siaran langsung. Kami baru sahaja mencoretkan apa yang boleh kami capai bersama Riot Games dan kami teruja untuk membawa lebih nilai pada masa hadapan

VeraEsports akan memperhebatkan kejohanan VCT APAC melalui program "Watch and Earn", yang memperkasakan peminat Esports untuk memperoleh mata dan menebus  untuk ganjaran eksklusif semasa mereka menonton kejohanan Esports kegemaran mereka. VeraEsports akan menguji beta teknologi Proof of View (POV) yang dipatenkan, yang dibangunkan oleh jenama induknya Verasity, untuk memerangi penipuan pengiklanan penonton semasa Valorant Champions Tour APAC.

Chris Tran, Ketua Esports untuk Asia Tenggara, Hong Kong, Taiwan dan Macau, berkata:

Perkongsian ini mencerminkan kekuatan besar dan potensi pertumbuhan VCT di rantau ini. Walaupun VALORANT Esports dilancarkan hanya kira-kira setahun yang lalu, kami mempunyai tahap penglibatan dan semangat yang menakjubkan daripada komuniti kami. Kami berharap dapat bekerjasama dengan VeraEsports untuk menjadikan VCT APAC lebih baik tahun ini dengan membawa kandungan VCT terbaik kepada pemain dan peminat kami di seluruh rantau ini.”

Melalui kerjasama ini, VeraEsports dan Riot akan terus meneroka sinergi dan inisiatif pembangunan bersama sepanjang 2022 dan seterusnya.

Mengenai VeraEsports — VeraEsports ialah platform esports dan penstriman video yang kompetitif yang disepadukan dengan ekonomi fiat dan aset digital. Berlapis pada platform blockchain Verasity, VeraEsports memanfaatkan teknologi Proof of View yang dipatenkan untuk menawarkan pengiklan dan menaja ekosistem yang bebas daripada penipuan daripada bot dan tontonan bukan manusia. VeraEsports mencipta peluang sosial dan ekonomi baharu untuk pemain video, pasukan, penganjur kejohanan, penonton dan jenama dalam industri esport global. Revolusioner program Watch and Earn VeraEsports membolehkan penonton memperoleh mata boleh tebus hanya dengan menonton aliran kejohanan kegemaran mereka.

Mengenai VALORANT — VALORANT ialah penembak taktikal berasaskan watak 5v5 yang kompetitif untuk PC yang dibangunkan oleh Riot Games. VALORANT ialah permainan berbilang pemain yang tepat dan dengan permainan tembak-menembak ketepatan tinggi, senjata yang pelbagai, ejen dengan kebolehan unik dan peta yang ditala secara kompetitif untuk beribu-ribu jam permainan. VALORANT ialah permainan percuma untuk dimainkan dan dioptimumkan untuk beraksi pada pelbagai jenis perkakasan PC, membolehkan penonton global bersaing. Ditunjukkan oleh kualiti pelayan permainan terbaik dalam kelasnya, infrastruktur global dan teknologi anti-penipuan proprietari, Riot Games komited untuk memelihara prinsip teras genre penembak taktikal dan menegakkan integriti kompetitif pengalaman permainan.

Mengenai Riot Games — Riot Games telah diasaskan pada tahun 2006 untuk membangun, menerbitkan dan menyokong permainan yang paling mendapat perhatian  pemain di dunia. Pada tahun 2009, Riot mengeluarkan game sulungnya, League of Legends, untuk mendapatkan perhatian dunia. League telah menjadi permainan PC yang paling banyak dimainkan di dunia dan pemacu utama pertumbuhan pesat e-sukan. Memandangkan League memasuki dekad kedua, Riot terus mengembangkan permainan sambil menyampaikan pengalaman baharu kepada pemain dengan Teamfight Tactics, Legends of Runeterra, VALORANT, League of Legends: Wild Rift dan pelbagai lagi yang sedang dalam proses. Riot juga membina dunia Runeterra melalui projek multimedia merentasi muzik, buku komik, permainan board, dan siri yang akan datang Arcane.Diasaskan oleh Brandon Beck dan Marc Merril dan diketuai oleh CEO Nicolo Launrent, Ibu Pejabat Riot terletak di Los Angeles, California, dan mempunyai 2500+ Rioters di lebih 20 pejabat di seluruh dunia.

Comments

Popular posts from this blog

VRA Tokenomics Update

VRA Tokenomiks Güncellemesi