Rekap Verasity dan Veraesports Q1 2022
Ia adalah permulaan suku baharu dan 2022 sudah terasa seperti berlalu. Verasity dan VeraEsports telah mengalami pertumbuhan yang ketara pada Q1, dan kami berbesar hati untuk melaporkan bahawa kami telah mencapai dan melebihi matlamat pelan hala tuju kami.
Di sini, kami akan melihat dengan pantas pelan hala tuju kami dan cara mencapai matlamat kami pada Q1 2022.
Kami juga melihat dengan lebih mendalam pada pencapaian utama lain melalui Q1, dan cara ia sesuai dengan matlamat dan strategi perniagaan kami. Kami mulakan dengan meneliti kemaskini produk kami.
Kemas Kini Produk
Semasa Q1, pembangunan produk kami sebahagian besarnya tertumpu pada integrasi Brightcove kami yang berterusan; dengan pelancaran beberapa ciri penting untuk penerbit yang ingin memanfaatkan timbunan teknologi iklan VeraViews melalui ekosistem Brightcove.
Penambahbaikan ini direka bentuk untuk memudahkan setiap perusahaan memanfaatkan penyelesaian kami melalui Brightcove, dan mengakses pelbagai ciri pelaporan dan analitik. Ini penting untuk keperluan dan pertumbuhan perniagaan Verasity — kerana syarikat yang menjalankan iklan menggunakan VeraViews menjana hasil untuk Verasity, yang kemudiannya kami gunakan untuk membeli balik dan membakar $VRA.
Mari terokai setiap item pelan hala tuju produk semasa ia disenaraikan dan membincangkan cara kami menyempurnakannya pada Q1 2022.
1. Admin Panel untuk penerbit Brightcov
Admin Panel VeraViews membolehkan pelaksanaan PoV yang mudah untuk pelanggan Brightcove.
Admin Panel VeraViews, ditunjukkan dalam tangkapan skrin di atas, membenarkan penerbit mengurus properti web dan saluran pengiklanan mereka, mendayakan atau melumpuhkan VeraViews dengan pantas, menyediakan VeraViews untuk kempen iklan mereka dan memilih pemain video yang digunakan.
Banyak penerbit dan jenama mengurus lebih daripada satu laman web dan kami memudahkan mereka untuk mengagregat kempen pengiklanan mereka bersama-sama dalam Dashboard VeraViews. Ia hanya memerlukan beberapa minit untuk menyediakan VeraViews setelah anda memilih untuk mengintegrasikannya melalui Brightcove Marketplace, dengan kod plugin yang mudah dijana untuk Brightcove Player yang membolehkan VeraViews. Semasa proses penyediaan, penerbit boleh memberikan kami Player ID daripada Brightcove dan menjana konfigurasi plugin untuk menjejaki VeraViews dan analitik siaran iklan dengan mudah, seperti yang akan kami bincangkan di bawah.
Admin Panel VeraViews kini dalam iterasi pertamanya, dan tersedia untuk kegunaan langsung oleh penerbit Brightcove. Kami berbesar hati kerana membuat tarikh akhir Q1 2022 kami pada peristiwa penting ini untuk kami, yang kini akan membolehkan kami bersama klien VeraViews pertama dan membawakan pemasaran dan jualan kepada pelanggan baharu yang ingin memanfaatkan penyelesaian kami.
Berikutan maklum balas daripada pengguna perusahaan awal, kami akan membuat peningkatan berterusan dan menambah fungsi baharu seperti yang diperlukan. Kami juga menambah fungsi untuk membolehkan lebih ramai ahli ditambahkan pada Admin Panel, menambah pilihan untuk memproses pembayaran dan menyesuaikan profil penerbit.
2. Analyctics dashboard untuk penerbit Brightcove
Penerbit yang menggunakan VeraViews mempunyai akses kepada pelbagai analitik standard industri.
Bagi memastikan agar kempen iklan berjaya dan memperlihatkan kepada penerbit tentang kepentingan VeraViews, perlu adanya penjejakan analitis siaran iklan yang terperinci.
Analyctics Dashboard yang terletak dalam admin panel dan menunjukkan data seperti jumlah impression, impression yang sah (iaitu impressions yang dianggap sah selepas pencegahan penipuan melalui PoV), eCPM (kos efektif per seribu impression) dan hasil daripada kempen iklan penerbit. Analitis ini ditunjukkan bagi setiap URL laman web yang dijejaki pelanggan, ditandakan mengikut Player ID.
Analyctics Dashboard VeraViews menawarkan semua fungsi yang diharapkan oleh penerbit daripada susunan teknologi iklan yang terkemuka di pasaran, dan kami akan berusaha untuk membina dokumentasi publik atau penerbit pada Admin Panel dan Analyctics Dashboard di sepanjang baki tahun 2022.
Ini akan memenuhi dua tujuan, 1) membolehkan rakan kongsi enterprise kami bersama dan menggunakan timbunan iklan VeraViews dengan lancar, dan 2) untuk memberikan keterlihatan yang lebih jelas kepada komuniti kami mengenai komponen khusus kami dan statusnya.
Penerbit juga boleh memilih julat tarikh untuk memaparkan analitis mereka dan mengeksport data mereka sebagai .CSV untuk tujuan tracking, yang akan menjadi komponen teras penerbit yang mendapat bayaran untuk iklan yang sah disiarkan tepat pada masanya, salah satu USP( Point Penjualan Unik) VeraView yang paling penting setakat ini .
3. Beta tertutup dengan Pelanggan awal Brightcove
Seperti yang anda lihat daripada maklumat dan tangkapan skrin yang dikongsi di atas, kami kini berada dalam kedudukan untuk menawarkan beta tertutup dengan Pelanggan awal Brightcove untuk timbunan teknologi iklan VeraViews.
Kami berbesar hati untuk mengumumkan bahawa beta ini disiarkan secara langsung dengan penguji awal, termasuk iterasi VeraViews kami sendiri yang kami gunakan untuk kandungan VeraEsports untuk menguji platform kami. Kandungan VeraEsports kami kini dihoskan melalui Brightcove, membolehkan kami mengaktifkan VeraViews dan meneroka fungsi yang akan ditawarkan kepada pelanggan kami.
Tempoh ujian ini adalah penting untuk memperhalusi timbunan teknologi iklan kami untuk klien enterprise. Seperti yang anda ketahui, VeraEsports memainkan fundamental asas dalam proses ini, memacu trafik melalui kejohanan eksklusif kami dan membolehkan kami menguji cara VeraViews mengendalikan pencegahan penipuan iklan secara berskala. Kami meneroka peningkatan pengguna VeraEsports kami berkenaan dengan trafik dan penonton dengan lebih terperinci di bawah.
4. VeraEsports — Penambahbaikan aliran penciptaan kejohanan
VeraEsports telah menerima penambahbaikan pada aliran penciptaan kejohanan, yang kini memudahkan pengguna kami menavigasi melalui platform dan menganjurkan kejohanan Esports mereka sendiri. Ini adalah sebahagian daripada strategi kami yang lebih luas dalam meningkatkan kandungan yang dijana pengguna dan menganjurkan kedua-dua kejohanan utama dan diterajui komuniti untuk pelbagai kejuaraan Esports!
5. VeraWallet — Fungsi eksport sejarah transaksi akaun
Pada awal Q1, kami mengumumkan bahawa sejarah transaksi akaun daripada VeraWallet kini boleh dieksport dengan mudah sebagai fail .CSV untuk pelaporan dan penyepaduan mudah ke dalam perkhidmatan seperti Koinly.
Ciri ini akan membantu pemegang $VRA menjejaki ganjaran staking mereka, memeriksa urus niaga keluar dan masuk serta mengurus ganjaran watch and earn untuk pelaporan cukai atau akaun akhir tahun.
6. VeraWallet —KYC Automatik / Fungsi Live Chat
KYC automatik akan diteruskan pelancarannya, wilayah mengikut wilayah sepanjang Q2. Kami menukar sebahagian pelancaran penuh fungsi ini semasa Q1 dengan pelancaran fungsi Live Chat untuk VeraEsports, yang pada asalnya merupakan matlamat pelan hala tuju Q2.
Ini sebagai memberi keutamaan kepada kejohanan secara langsung VALORANT Champions Tour dan GalAxie Cup yang kami anjurkan pada Q1 2022. Fungsi live chat sudah pasti menjadi penyumbang utama kepada pengekalan besar pengguna dengan platform VeraEsports seperti yang kami huraikan di bawah.
Kemas Kini VeraEsports
VCT 2022 APAC ialah acara utama dalam kalendar Esports.
Pada Q1 2022, kami mengumumkan kejohanan Riot game, VALORANT Champions Tour 2022 APAC region, dan kami juga menganjurkan GalAxie Cup 2022 dengan kerjasama The Gaming Company.
VALORANT Champions Tour 2022 APAC ialah acara yang sangat popular dalam kalendar esports dan ia meningkatkan profil VeraEsports dengan ketara. Ini membolehkan kami menarik dan mengekalkan lebih ramai pengguna di VeraEsports, yang kami bincangkan secara terperinci di bawah.
Kami terus mengembangkan permainan yang kami tawarkan untuk siaran dan kejohanan di VeraEsports, dan kami sedang berbincang dengan pembangun permainan untuk membawa kandungan baharu dan menarik kepada VeraEsports, termasuk tajuk baharu. Ini akan menjadi peristiwa penting sepanjang 2022, dan bidang tumpuan utama bagi Perry, Ketua VeraEsports kami yang baharu.
Pencapaian Utama Lain Sepanjang Q1 2022
Kemajuan pelan hala tuju kami adalah penting, tetapi terdapat juga banyak lagi berita untuk dihebahkan semasa Q1 2022! Salah satu pencapaian terbesar kami sehingga Q1 2022 ialah kelulusan Paten PoV di China.
Teknologi Proof of View kami lulus peperiksaan oleh Pentadbiran Harta Intelek Negara Republik Rakyat China — menjadi modul teknologi iklan pertama berdasarkan paten teknologi blockchain yang diluluskan di China!
Permohonan paten, yang kini akan dipaparkan di China, bertajuk "Sistem dan Kaedah untuk Proof of View melalui Blockchain". PoV lulus penilaiannya pada 5 Januari 2022 yang hasilnya boleh dilihat di sini dalam bahasa Cina atau Inggeris.
Di bahagian penyenaraian exchange, kami mendapat penyenaraian utama di Huobi Global, Crypto.com (termasuk penyertaan dalam acara SuperCharger mereka), Poloniex, Phemex dan integrasi $VRA ke dalam StrikeX wallet.
Pada awal Mac, kami gembira mengalu-alukan Perry Smith sebagai Ketua VeraEsports. Perry menyertai pasukan untuk memacu penerimaan dan pertumbuhan tawaran Esports kami, bersama beliau membawa banyak pengalaman dan kenalan dalam industri Esports.
Kami juga komited untuk melanjutkan program staking kami sehingga 2023, pada kadar 18.25%. Perubahan ini berkuat kuasa mulai hari ini (1 April 2022).
Akhirnya, kami menyelesaikan amaran penyenaraian Bithumb dan bekerjasama erat dengan Xangle untuk memastikan pendedahan audit kami adalah terkini dan mencerminkan pencapaian semasa kami.
Pencapaian Sosial, Pemasaran dan Komunikasi pada Q1 2022
Q1 2022 merupakan suku penting berkenaan liputan media.
Pada Q1, kami juga mencapai beberapa peristiwa penting berkenaan liputan media sosial Verasity, pertumbuhan saluran dan inisiatif liputan akhbar. Kami juga meningkatkan keupayaan komunikasi kami, mengalu-alukan Elliot Hill sebagai Pengarah Komunikasi pada Januari 2022.
Sepanjang Q1 2022, kami telah muncul secara konsisten dalam penerbitan profesional terkemuka seperti Forbes, Entrepreneur, Esports Insider, Nasdaq, CoinTelegraph, Yahoo! Finance, The Drum, dan banyak lagi. Ini mewakili batu loncatan dalam kewujudan kami dan liputan media .
Seperti yang telah dikongsi oleh Pengarah Komunikasi kami, Elliot Hill sebelum ini, ini penting untuk memastikan jenama Verasity dikenali serta-merta dalam kalangan peneraju industri, dan ini akan berterusan dan berkembang sepanjang baki tahun 2022. Kami juga telah melakukan beberapa podcast dan banyak lagi dalam perancangan!
Pada media sosial Verasity.io, kami memperoleh pencapaian utama di Twitter iaitu 250k pengikut dan mengalu-alukan 10k ahli ke saluran status Partner saluran Discord kami. Impression Twitter kami, boleh dikatakan metrik pertumbuhan yang paling penting pada platform itu, terus berkembang pada kadar yang pantas, memperoleh hampir 16 juta impression pada Q1 2022 (tepatnya 15,790,000!) dan lebih 70,000 mention di Twitter!
Satu perempat daripada satu juta Verasians!
Seperti yang dinyatakan di atas, bagi mendorong trafik dan penglibatan kepada VeraEsports semakin penting semasa kami meneruskan fasa ujian beta kami untuk VeraViews. Ini telah membentuk asas strategi penyiaran kejohanan kami dan menjadikan pelantikan Perry Smith sebagai Head of Esports bagi memacu penerimaan masa depan. Walau bagaimanapun, kami juga membuat penambahbaikan pada cara kami mengekalkan pengguna di laman web VeraEsports.
Pada Q1 2022, kami telah mengurangkan kadar lantunan (bounce rate) kami pada VeraEsports sebanyak 65.67%, turun kepada hanya 25.64% daripada 74.69% pada suku sebelumnya Q4 2021. Bagi mereka yang tidak biasa dengan kadar lantunan dan kepentingannya, ini adalah sebahagian daripada pengguna yang meninggalkan laman web selepas berada beberapa saat sahaja, dan kadar lantunan antara 26–40% dianggap sangat baik oleh pakar.
Kadar lantunan yang tinggi ialah metrik yang sangat negatif, terutamanya untuk platform hiburan, dan oleh itu kami berbangga kerana penambahbaikan platform telah membolehkan kami mengurangkan kadar lantunan kami dengan ketara dan mengekalkan pengguna pada kadar yang dianggap melebihi cemerlang dalam industri pemasaran!
Ini bermakna ciri baharu kami, seperti fungsi live chat, dan kejohanan yang kami bawa ke VeraEsports mengekalkan pengguna pada kadar yang lebih tinggi.
Begitu juga, purata tempoh sesi VeraEsports kami meningkat sebanyak 37.53% pada Q1 2022 berbanding Q4 2021, dan bilangan sesi bagi setiap pengguna juga meningkat sebanyak 17.59% pada Q1 2022 berbanding Q4 2021 — menunjukkan bahawa pengguna kami terus datang kembali untuk mendapatkan lebih banyak lagi!
Tetapi, mengapa ini penting? Oleh kerana lebih ramai pengguna yang kami yang benar-benar dapat menyertai dan menonton kejohanan di VeraEsports, lebih banyak kami boleh menguji VeraViews dalam beta melalui Brightcove. Ini memberi kami akses kepada data analitis yang unggul, yang boleh kami bawa kepada pelanggan baharu untuk membuktikan bahawa VeraViews ialah peneraju pasaran dalam pencegahan penipuan iklan. Ia adalah kitaran bagi lebih banyak trafik > lebih ramai pengguna B2B > dan lebih banyak penggunaan untuk VeraViews.
Pada VeraEsports, pada masa yang sama, kami juga melihat peningkatan yang ketara dalam pengguna kami dari geografi Barat, dengan Amerika Syarikat, United Kingdom, Jerman, Australia dan Perancis semuanya berjaya masuk ke dalam 10 negara teratas untuk pelawat ke VeraEsports dalam Q1 2022! Semua data di atas diambil daripada pelaporan Google Analitis kami.
Bagaimana Dengan Q2?
Q2 ditetapkan untuk sama seperti Q1 2022, dan matlamat produk kami termasuk pelancaran langsung PoV kepada pelanggan sebenar melalui Brightcove setelah selesai ujian beta kami, penciptaan kontrak pintar yang didayakan PoV untuk NFT dan pembangunan Pasaran NFT kami yang sangat dinanti-nantikan.
Kami juga akan melancarkan VeraCard, membolehkan fiat off-ramp terus untuk $VRA, dan meneruskan penambahbaikan kami di VeraEsports. Ini termasuklah mencari dan mengalu-alukan partner gaming baharu.
Di sisi komunikasi kami, kami akan mengulangi fokus kami pada ketelusan bergerak ke hadapan dan mengadakan AMA dalam Discord dan saluran lain. Kami juga akan menambah bilangan podcast luaran yang kami hadirkan.
Akhir sekali, kini dunia membuka pintunya sekali lagi, kita akan keluar dan menikmati! Kami mempunyai lebih 10 event secara bersemuka pada radar kami untuk 2022 dan kami akan menghadiri event dalam industri Esports, teknologi iklan dan blockchain + NFT — butiran lanjut akan pada masa akan datang.
Oleh itu, terima kasih yang tidak terhingga kepada semua komuniti, pembangun dan VeraLeaders kami kerana menutup suku yang sangat berjaya untuk Verasity!
Comments
Post a Comment